دستگاه سونوگرافی ریفربیشید

دستگاه سونوگرافی ریفربیشید

refurbished Ultrasound machines

من همیشه توصیه میکنم دستگاهی که تهیه میکنید ابتدا از این نظر کیفی  بررسی کنید که جوابگوی  کار شما هست  یا خیر،آیا  با بودجه شما همخوانی دارد یا خیر، اگر جواب این سوالات مثبت بود سپس سراغ افرادی بروید که شرکت های معتبر و خوشنامی هستند و توانایی دادن خدمات  پس از فروش را به شما داشته باشند . دستگاه سونوگرافی  را برای شما یکسال گارانتی کنند و تضمین کنند تا 5 سال قطعات یدکی محصول را برای شما فراهم کنند  که خیال شما راحت شود .

بارها از من سوال می شود که بعد از  یکسال دستگاه خراب نمی شود ،به عنوان یک متخصص الکترونیک  باید عرض کنم خدمت شما رادیولوژیست گرامی  که هر دستگاه الکترونیکی چه آکبند و چه دست دوم امکان خراب شدن را دارند ولی مهم فراوانی و در دسترس بودن سرویس کارهای آن محصول است، وهمچنین فراوانی  قطعات  یدکی آن محصول در کشور که حتما موجود باشد .

در کشور ما  بیشتر نمایندگان محصولات سونوگرافی انحصاری هستند و این خود یعنی شما یا هر سرویس کار دیگری مجبور هستید  برای تهیه قطعات حتما از نماینده انحصاری مورد نظر قطعه را تهیه کنید البته نمایندگی انحصاری در دنیا زیاد مرسوم نیست ،تا جایی که من اطلاع دارم ولی در کشور ما نمایندگی های انحصاری بسیار زیاد هستند و این خود موضوعی مورد بحث است که در توان این مقاله نیست و برخی برندهای سونوگرافی هم هستند که  آنقدر محبوب و معروف  هستند که قطعات آن ها بسیار زیاد هست و همچنین  تامین کننده های بسیاری برای آن در کشور وجود دارد و جای نگرانی بابت قطعات دستگاه وجود ندارد .

با توجه به شرایط اقتصادی کشور در چند وقت گذشته و گرانی بیش از حد تجهیزات پزشکی همه ما  شاهد رشد سریع قیمت این محصولات بودیم به شکلی که  دستگاه های ارزان قیمت سونوگرافی که تا چندی پیش برای مثال ۲۰۰ میلیون تومان قیمت داشتند و فقط مناسب بخش های اورژانس بوده و با انها  سونوگرافی های روتین را هم شاید در برخی بیماران چاق نمی شد خوب تشخیص داد ، الان قیمتی  معادل900 میلیون تومان دارند ، البته اگر تا الان گرانتر هم نشده باشد.

خوب در چنین شرایطی اگر پزشکی بخواهد کار تخصصی انجام بدهد و بودجه محدودی هم داشته باشد یا باید کار تخصصی را فراموش کند و یا دستگاه ۲۰۰ میلیون تومانی  چند ماه قبل را ۹۰۰ میلیون تومان خریداری کند و سونوگرافی های جنرال انجام دهد ،یا اینکه با همین مبلغ دستگاه دست دوم قوی تری  را از برند های معتبر اروپایی که همیشه طول عمر بالاتری را نسبت به برخی دیگر از محصولات کمپانی های سونوگرافی …. ،،را دارند از شرکتی معتبر با گارانتی یکساله تهیه کند که حتما توصیه میکنم در این خصوص با ما مشورت کنید تا در نحوه تنظیم قرار داد و بررسی کیفیت دستگاه کنار شما باشیم تا بهترین انتخاب و تصمیم ممکن را با کمک یکدیگر بگیریم .

در کل خرید یک دستگاه ریفربیشید سالم و مطمئن از فردی معتبر شما را هیچ وقت پشیمان نخواهد کرد چون از برخی از برندهای جدید که طول عمری دوساله دارند برای شما بیشتر کار خواهند کرد ، اما بازهم تاکید می کنم از دستگاه را از افراد معتبر و یا  شرکت های  معتبر تهیه کنید  .

 یک نکته کوتاه در خصوص مراکز نصب  :

پزشک رادیولوژیست محترمی برایم تعریف می کردند ،  من با مراکر نصبی که  شرکتی در اختیارم قرار داده بود با چند نفری از همکارانم صحبت کردم همه راضی بودند ،اما بعد از خرید دستگاه سونوگرافی  از همان شرکت دستگاه من به مشکل بر خورد و کیفیت دستگاه واقعا در بیماران چاق بسیار ضعیف بود ، من با شرکت تماس گرفتم و در کمال ناباوری جملاتی را شنیدم، به من گفتند دستگاه سونوگرافی سلیقه ای  هست و یه مدت باهاش کار کنید  تا چشمان شما  عادت کند ، پزشک ادامه داد و می گفت مهندس عزیز دستگاهی که عمق نفوذ نداره و نمیشه باهاش بیمار چاق را اسکن کرد من چطور چشمم عادت کنه به تصویر .

بله حق با پزشک عزیز ما بود چرا که این یک ضعف سخت افزاری در دستگاه سونوگرافی خریداری شده بوده است  که بدلیل اینکه در زمان دمو پزشک عزیز ما نکاتی که در بالا توضیح داده ایم را رعایت نکرده بودند، تصمیم به خرید این دستگاه به اشتباه گرفته بودند .

هیچ کاری هم نمیشه برای این مشکل انجام داد چون دستگاه خریداری شده و شما هم قرار داد را بسته اید . و از جهتی پزشک می گقت من با همکارانم تماس گفتم و آنها تایید کردند این دستگاه سونوگرافی را ، اینجا باید نکته ای را خدمت همه شما اساتید عرض کنم ، تماس هایی که پزشک با همکاران خود گرفته را هم باید در نظر بگیریم شاید برخی اوقات همکاری که شما از ایشان مشورت می گیرید فقط از دستگاه مورد نظر برای یکسری سونوگرافی خاص استفاده می کند یا به عنوان دستگاه پشتیبان تهیه کرده باشد و خیلی مسائل دیگر پس طبق گفته های قبلی خواهشمندم خودتان با دستگاه مورد نظر حتما چندین بیمار مختلف را معاینه کنید .

نکته دیگری که باید عرض  کنم خدمت شما پزشک گرامی  این مورد است  که بله چشم عادت میکند به جنس تصویر دستگاه سونوگرافی حتی به افت دستگاه هم چشم عادت می کند ،چرا که افت کیفیت دستگاه سونوگرافی و پروب های آن به مرور زمان اتفاق  می افتاد و این باعث می شود چشم‌ های شما هم به این افت کیفیت عادت کند و  خیلی سخت متوجه افت تصویر دستگاه سونوگرافی شوید ، اما در خصوص مراکز نصب حتما لیست کلی مراکز نصب را بگیرید و به همکارانی که می شناسید زنگ بزنید و از آنها در مورد کیفیت دستگاه سونوگرافی که می خواهید خرید کنید سوال کنید از بیمار چاق تا لاغر از سونوگرافی نسج نرم تا سونوگرافی رحم ضمائم  همه را سوال کنید ،نحوه خدمات  پس از فروش و خیلی  مسائل دیگررا . 

اگر هم حوصله این کار را ندارید می‌توانید این‌موضوع را به ما بسپارید ما به عنوان مشاور در خدمت شما هستیم.

متخصص عزیز رادیولوژی قبل ازخرید دستگاه سونوگرافی ، رادیولوژی یا ماموگرافی حتما با افراد با سابقه و معتمد در بازار  مشورت کنید، هستند افرادی که اعتبار و نامشان  خود برندی است و اعتبار خود را به درصدی پول نمی فروشند در نهایت جهت مشاوره ای که می دهند  شاید پولی دریافت کنند که این‌خود بسیار ارزشمند است چرا که شما هم  به این ترتیب دستگاه مورد نظر خود را از نظر فنی و قیمتی  بررسی تخصصی میکنید ومطمئن هستید قیمتی که دستگاه را تهیه میکنید ارزنده است و نگرانی این را ندارید که گران خریده باشید یا مسائل دیگر.

 

  • نکته : اگر دستگاهی برای مطب نیاز دارید و نیاز به جابجایی دستگاه ندارید حتما  دستگاه سونوگرافی  مبله را تهیه کند چرا که دستگاه سونوگرافی مبله از کیفیت بالایی برخوردار است آن هم بدلیل بردهای  الکترونیکی قوی تری هست که درآن ها استفاده شده و همچنین سیستم تغذیه دستگاه های سونوگرافی مبله بسیار کار آمد تر هستند .

دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی (راهنمای کامل)

دستگاه سونوگرافی دامپزشکی

راهنمای خرید UPS برای تجهیزات پزشکی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت