دستگاه سونوگرافی دست دوم (ریفربیشید)

دستگاه سونوگرافی دست دوم (ریفربیشید)

دوست عزیزی که در حال مطالعه این مقاله هستید لازم دانستم در همین ابتدا خدمت شما خواننده گرامی نکته ای را بازگو کنم : تمامی متن زیر در خصوص دستگاه های ریفربیش ، تعریف استاندارد و اروپایی آن می باشد و با تعریفی که از دستگاه های سونوگرافی ریفربیش در ایران می شود متفاوت می باشد .

چرا که دستگاه های سونوگرافی یا اکوکاردیوگرافی ریفربیشید که در ایران به فروش میرسد همان دستگاه های دست دوم کشور های خارجی می باشد که تعمیراتی جزئی روی آنها انجام می شود و در بدنه آنها باز سازی های صورت میگیرد تا ایرادات فیزیکی دستگاه را هم برطرف کنند .

با خواندن متن زیر متوجه می شوید که تعریف ریفربیش و دستگاه دست دوم چیست و چه تفاوت هایی با هم دارند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد .

چند وقت پیش برای خرید دستگاه سونوگرافی در یک کشور اروپایی  به مرکزی  رفتم و پس از پرس و جو و دریافت قیمت تقریبا میانگین قیمت آن دستگاه سونوگرافی  مورد نظر را یافتم. در این میان به فروشنده ای برخوردم که قیمت پایین تری از دیگران را به من پیشنهاد داد.

علت را جویا شدم و فروشنده علت پایین بودن قیمت را ریفربیش بودن کالا عنوان کرد.

اما ریفربیش یعنی چه؟

کالایی را اصطلاحا ریفربیش می گویند که در واقع بازسازی شده باشد. این کالاها در واقع به دلیل بروز مشکلاتی به تولیدکننده مرجوع میشوند و کارخانه پس از رفع مشکل مجددا با عنوان ریفربیشد Refurbished به بازار عرضه میشود. حتی گاهی اوقات ممکن است مشکل این دستگاه ها فنی نیز نباشد و تنها در حد اشکالات ظاهری باشد. در کلام ساده کالای ریفربیشد کالایی دسته دوم است که هیچگاه استفاده نشده است!

حالا چرا باید کسی کالای ریفربیشد بخرد؟ علت ساده و روشن است. قیمت! کالای ریفربیشد با قیمت پایین تری توسط کارخانه در بازار ارائه میشود. اما آیا واقعا میتوان به یک کالای ریفربیش اطمینان کرد؟ جواب مثبت است. این کالا پس از رفع مشکل مجددا توسط کارخانه تست میشود و سپس مجددا در بازار ارائه میشود.

اما دقت داشته باشید که معنای ریفربیش در کشورهای مختلف متفاوت است. مثلا ممکن در کشوری بابت یک مشکل ظاهری کوچک دستگاهی ریفربیش نامیده شود و دستگاهی دیگر به علت خرابی مادربرد ریفربیش نامیده شود. در واقع در کشورهای پیشرفته ریفربیش انواع مختلفی دارند. مثلا Used یا استفاده شده ، Like New یا در حد نو ، Repaired یا تعمیری ، Recycled یا تعمیر اساسی.

در یک کلام در هنگام خرید کالای ریفربیش بسیار دقت نمایید و اگر اختلاف قیمت هم چندان بالا نبود از خیرش بگذرید  در غیر اینصورت خرید یک کالای با کیفیت اروپایی بهتراز خرید یک کالای ….. است. البته اگر فروشنده عزیز کالای ریفربیش را بجای کالای نو به شما ارائه نکند!!wink

درادامه به صورت مفصل به مبحث ریفربیشد یا کالای ریفربیشد می پردازیم  ،ریفربیشد  عبارتی است که در خرید و فروش کالاهای الکترونیکی به صورت اخص زیاد نام آن را می شنویم. در این پست به بررسی کالای ریفربیشد پرداختیم و ویژگی ها و نحوه تشخیص آن ها را مطالعه کردیم.

کالای ریفربیشد چیست؟

بسیاری از اوقات هنگامی که برای خرید دستگاه سونوگرافی و یا اکوکاردیوگرافی به بازار مراجعه می کنیم ، فروشندگان انواع شیوه های تامین کالاها و خدمات خودشان را به ما معرفی می کنند. یکی از این شیوه ها «ریفربیشد یا Refurbished» است. این  مقاله سعی دارد که به بررسی این موضوع بپردازد و مزایا و معایب این شیوه تامین را بررسی کند.

عبارت ریفربیشد به معنای «بازسازی شده یا تعمیر شده» است. کالاهایی که به این صورت در اختیار شما قرار می گیرند، در واقع کالاهای مرجوعی فروشندگان و یا مصرف کنندگانی بوده است که بنا به دلایلی به تولید کننده بازگردانده شده اند. این مشکلات می توان از خرابی بسته بندی تا مشکلات جدی فنی را شامل شوند.

سونوگرافی ریفربیشد چیست؟
سونوگرافی ریفربیشد چیست؟

دقت کنید که کالاهای Refurbished کالای دست دوم نیست و تاکنون هم استفاده نشده است، (البته این تعریف در کشور های مختلف متفاوت است برای مثال در کشور ما دستگاه های دست دوم بعد از بررسی و بازسازی و تعمیرات اساسی را ریفربیشید می گویند )اما به خاطر نقص در بسته بندی، سخت افزار و یا نرم افزار، قابل فروش به مصرف کننده نبوده است، به همین خاطر نماینده فروش آن را مجددا به تولید کننده بازگردانده است.

تولید کننده، این دسته از کالاها را دوباره تعمیر کرده و با بسته بندی نو به بازار عرضه می کند و با برچسبی روی پالت دستگاه مشخص می کند که این کالا ریفربیشید است  و همان گارانتی ها و کیفیت کالاهای نو و اصلی را تضمین می کند. البته به خاطر فروش بهتر این کالاها غالبا قیمت آن ها پایین تر از کالاهای اصلی کارخانه اعلام می شوند.

در اینجا این ابهام برای برخی از مصرف کنندگان به وجود می آید که آیا کالاهای ریفربیشد همانند کالاهای دست دوم هستند؟ باید بگویم، نه! چرا که کالاهایی که به این صورت هستند تاکنون توسط هیچ مصرف کننده ای استفاده نشده اند و به همین خاطر کیفیت و عمر مفید آن ها دست نخورده باقی مانده است.البته بازهم تاکید میکنم در کشور های آسیایی تعریف ها متفاوت است .

امروزه کالاهای ریفربیشد بازار خوبی دارند و در اکثر فروشگاه های تجهیزات پزشکی ، وسایل برقی منزل، لوازم اداری و بسیاری از جاهای دیگر انواع مختلفی از آن را مشاهده می کنیم.

برندهای مشهور و برخی از عرضه کنندگان بزرگ، مانند شرکت های بزرگ تجهیزات پزشکی  و یا شرکت هایی که تخصصی کار ریفربیشید را انجام می دهند  و سایت آمازون بخش های مخصوصی برای این دسته از کالاها دارند. در دنیای تجهیزات پزشکی  که کالاهای مختلفی به اقصا نقاط دنیا ارسال می شوند، کالاهای ریفربیشد، یک امر کاملا طبیعی و اجتناب ناپذیر در زنجیره تامین هستند.

به خاطر آنکه این کالاها از سوی شرکت سازنده اصلی بازسازی می شوند. این اطمینان را خواهیم داشت که آن ها بدون هیچ مشکلی می توانند نیازهای ما را برطرف کنند.

سونوگرافی ریفربیشد چیست؟
سونوگرافی ریفربیشد چیست؟

اصلا ریفربیشد چند دسته دارد؟

اولین گروه، اجناسی هستند که توسط خریداران صرفا به دلایل مالی برگردانده شده باشند. برخی از خریداران ممکن است که کالایی را خریداری کرده باشند ولی پس از خرید منصرف شده باشند و خواهان تغییر کالا و یا عودت آن باشند. در این صورت چون بسته بندی کالا باز شده است ولی از کالا استفاده نشده است، امکان فروش آن به دیگران وجود ندارد.( البته در بعضی از کشورها این دستگاه ها مجدد آک شده و به مشتری دیگری فروخته می شود .

گروه دوم، کالاهایی هستند که در هنگام حمل و نقل و یا ساخت دچار نواقص ظاهری کوچک و جزئی هستند و امکان آن ها به عنوان یک کالای سالم نیست. در اینجا هم باید عرض کنم در برخی کشور های با کمک صافکار و نقاش مشکل حل می شود و کالا به عنوان دستگاه نو فروخته می شود .

گروه سوم، هم کالاهایی هستند که در انبار یک عرضه کننده برای مدت زمان زیادی باقی مانده اند و اکنون بودن استفاده طرح بسته بندی آنها قدیمی شده است و یا نیازمند شارژ مجدد هستند.

گروه چهارم، کالاهایی هستند که در هنگام حمل و نقل بسته بندی و یا خود آنها دچار آسیب شده اند. این مورد که دیگه اصلا در برخی از کشور ها اهمیت نداره و این سوسول بازی ها برای اروپایی ها و غربی هاست نه ما .

در نهایت گروه پنجم هم کالاهایی هستند که فروشندگان بسته بندی آن ها را برای عرضه در ویترین ها و یا مشتریان بازکرده اند و اکنون مشتریان دیگر مایل به خرید آن ها نیستند.در این مورد خاص هم که باید عرض کنم در برخی کشور ها البته نه کشور ما خدا رو شکر دستگاه را مجدد آک می کنند و به جای نو می فروشند .

تمامی عوامل بالا می تواند منجر به ایجاد کالای ریفربیشد شود. این کالاها از سوی عرضه کنندگان گوناگون به تولید کننده بازگردانده می شوند.

یکی از مشکلات  اصلی ارائه کالاهای ریفربیشد آن است که برخی از متقلبان بازار، کالاهای دست دوم و تقریبا خوش ظاهر را با عنوان این ریفربیشد به مشتریان عرضه می کنند. در صورتی که کالاهای ریفربیشد تنها از سوی شرکت های اصلی عرضه می شود و تحت لایسنس و گارانتی آن ها هستند. همچنین این کالاها از سوی فروشندگان اصلی عرضه می شوند و شرکت های عرضه کننده نیازی به عرضه آن ها از طریق دیگری ندارند.

از کجا کالاهای ریفربیشد را تشخیص دهیم.

تشخیص این کالاها نسبتا کار سختی است. اما بیشتر تولید کنندگان بر روی این دسته از کالاها یک برچسب نصب می کنند تا به راحتی قابل شناسایی باشد (به شرط آنکه توسط عرضه کننده کنده نشده باشد..!)

دومین راه جستجوی شماره سریال کالا در سایت سازنده است. کالاهایی ریفربیشد اغلب با همین نام در سایت فروشنده ثبت هستند.

سومین راه تغییر شرایط گارانتی است. برخی از عرضه کنندگان مدت زمان بیشتری را برای گارانتی محصولات اعلام می کنند و یا شرایط متفاوتی را برای این کالاها عرضه می کنند. تفاوت در این شرایط می تواند نشان دهنده ریفربیشد بودن کالا باشد.

در نهایت عرضه عمومی و ویژه این کالاها در زمان های خاصی است. برخی از عرضه کنندگان مجموعه ای از این کالاها را در زمان خاصی به بازار عرضه می کنند. تا مشتریان بتوانند با قیمت های پایین آنها را خریداری کنند.

توصیه ما به شما آن است که کالاهای ریفربیشد را تنها از عرضه کنندگان مطمئن و اصلی تهیه کنید. حتما به خاطر داشته باشید که این کالاها باید دارای ضمانت نامه مشابه با کالاهای اصلی باشند.

دستگاه سونوگرافی دست دوم یاریفربیش
دستگاه سونوگرافی دست دوم یاریفربیش

سوالات متداول

کالای ریفربیشد چیست؟

کالای ریفربیشد یا Refurbished ، به معنای کالاهای بازسازی شده و یا تعمیر شده هستند. این کالاها در واقع کالاهای مرجوعی فروشندگان و یا مصرف کنندگان بوده است که بنا به دلایلی به تولید کننده بازگردانده شده اند و تولید کننده بعد از رفع مشکلات آنها دوباره آن ها را با بسته بندی نو و با همان گارانتی کالاهای خودش به بازار عرضه کرده است.

آیا کالای ریفربیشد دست دوم است؟

خیر! کالاهای ریفربیشد دست دوم نیستند و توسط هیچ مشتری و یا کاربری استعمال نشده اند. آنها در واقع کالاهایی هستند که صرفا به خاطر داشتن مشکلاتی پیش از مصرف به تولید کنندگان بازگردانده شده اند. البته باز هم می گویم در کشورهای مختلف معانی و تعاریف متفاوت است .

از کجا کالای ریفربیشد را تشخیص دهیم؟

کالاهای ریفربیشد با برچسب های مشخصی عرض می شوند. غالبا عبارت Refurbished نیز بر روی آن ها وجود دارد. همچنین با وارد کردن شماره سریال آنها در سایت شرکت تولید کننده هم می توان به هویت آنها پی برد.

آیا کالای ریفربیشد واقعا ارزان هستند؟

بله، این دسته از کالاها با این که تفاوتی با کالاهای دیگر ندارند، اما برای جبران بخشی از ضرر تولید کننده و تشویق خریداران با قیمت های پایین تری عرضه می شوند.

همیشه با یک متخصص مشورت کنید ضرر نمی کنید ، کالاهای ریفربیشید اگر درست انتخاب شوند کالاهایی با طول عمر بالا و قیمت مناسب هستند .

دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی (راهنمای کامل)

2 دیدگاه روشن دستگاه سونوگرافی دست دوم (ریفربیشید)

  • دستگاه هایی که توی ایرتن هستند واقعا ریفربیش هستند ؟ سونوگرافی های ریفربیش که بفروش میرسند را میگم ؟

    • داستان طولانی داره لطفا تماس بگیرید تا براتون توضیحاتی کامل ارائه بدهم

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت